Oppdag vårt utvalg av klasser
Her finner du vår timeplan med alle våre klasser. Utforsk også mulighetene for kurs, private timer og eventer.
Vilkår for medlemskap ved Flytesenter yoga studio
Vårt medlemskap med binding omfatter en periode på 6 måneder. Når denne perioden er over, fortsetter medlemskapet automatisk til du velger å si det opp.
Det er viktig for oss at hvert medlemskap ved Flytesenter behandles som en personlig forpliktelse. Derfor kan medlemskapet ditt ikke overdras til en annen person. For å sikre god kommunikasjon og service, er det ditt ansvar å holde all brukerinformasjon, som e-post og telefonnummer, oppdatert. Dette inkluderer også å informere oss om eventuelle endringer i adresse, navn, bankdetaljer, og lignende.
Avslutte medlemskap før bindingstiden er utløpt
- Ditt medlemskap kan avsluttes før den opprinnelige bindingstiden hvis det finnes dokumenterbare grunner som hindrer deg i å benytte deg av våre tjenester.
- Søknader om oppsigelse innenfor bindingstiden blir kun godkjent etter mottak og godkjenning av nødvendig dokumentasjon.
Frys av medlemskap
- Medlemskapet ditt kan fryses fra 1 til 6 måneder av flere grunner, inkludert sykdom/skade, svangerskap, utstasjonering i jobb eller studier, eller lengre ferie.
- En skriftlig søknad om frys må sendes til yoga@flytesenter.no. Vi kan ikke godkjenne frys med tilbakevirkende kraft.
- Ved godkjent frys pålegges et administrasjonsgebyr på 50 kr.
Oppsigelse av medlemskap i fryseperiode
- Ved oppsigelse av medlemskapet innenfor en frysperiode, vil frysperioden bli avsluttet og 1 måned oppsigelsetid vil tre i kraft.
- Oppsigelse av medlemsavtalen må skje skriftlig til yoga@flytesenter.no, med en oppsigelsestid på en måned fra første månedsskifte etter mottatt oppsigelse.
- Du vil motta en skriftlig bekreftelse på oppsigelsen innen 14 dager. Hvis du ikke mottar denne, er det viktig at du kontakter oss.
Manglende betaling
- Som medlem er du ansvarlig for å sørge for at betalingsinformasjonen din er korrekt og oppdatert.
- Ved gjentatte mislykkede betalingsforsøk på 5 ganger, vil vi utstede en faktura, etterfulgt av en purring med påført fakturagebyr.
- Uteblitt betaling kan føre til at kravet overføres til en tredjepart for inndrivelse, i henhold til gjeldende inkassolovgivning. Ved vesentlig mislighold av betaling, kan vi se oss nødt til å sperre adgangen til senteret.
Vilkår for drop inn
Gyldighetsperiode for drop-Inn
Når du kjøper en drop-inn time hos oss, er denne gyldig i 30 dager fra kjøpsdatoen. Dette gir deg fleksibiliteten til å velge en klasse som passer best inn i din tidsplan innenfor denne perioden.
Bruksområde
- Din drop-inn time kan benyttes til alle våre regulære yoga klasser. Det er viktig å merke seg at denne billetten ikke gjelder for spesialkurs, arrangementer eller workshops. Vi tilbyr et bredt spekter av klasser, og din drop-inn gir deg tilgang til disse, slik at du kan finne den klassen som passer best for deg.
Refusjon
- Vi ønsker å minne om at drop-inn kjøpet ikke er refunderbart. Dersom 30-dagers gyldighetsperioden utløper uten at billetten er brukt, vil du ikke kunne kreve refusjon eller forlenge gyldigheten av billetten. Vi oppfordrer derfor alle våre kunder til å planlegge og benytte seg av sin drop-inn time innenfor den angitte tidsrammen for å få mest mulig ut av sitt kjøp.
Vilkår for klippekort
Gyldighetsperiode
Klippekortet ditt er gyldig i 6 måneder fra kjøpsdatoen.
Antall Klasser
- Hver klippekort gir rett til et bestemt antall klasser. Antall klipp og tilhørende klasser vil være spesifisert på kortet.
Bruksområde
- Klippene kan brukes for deltakelse i flere av våre yoga klasser. Vær oppmerksom på at klippene ikke kan benyttes for eventer, kurs eller workshops.
Overføring av klipp
- Klippekortet er personlig og kan ikke overføres til andre personer. Dette sikrer at vi kan opprettholde en god oversikt og tilrettelegge best mulig for alle våre medlemmer.
Refusjon og gyldighet
- Ubenyttede klipp vil ikke bli refundert etter at klippekortets gyldighetsperiode har utløpt. Vi oppfordrer derfor våre medlemmer til å utnytte alle klippene innenfor gyldighetsperioden.
Vilkår for periode kort
Varighet og gyldighet
- Et periodekort hos Flytesenter yoga studio gir deg tilgang til ubegrenset deltagelse i våre klasser for en bestemt tidsperiode. Gyldighetsperioden for kortet starter fra kjøpsdatoen og varer for den fastsatte perioden som er angitt ved kjøp.
Bruksområde
- Med et periodekort kan du delta i flere av våre yoga klasser. Vær oppmerksom på at kortet ikke gjelder for eventer, kurs eller workshops.
Overføring av periode kort
- Periodekortet er personlig og kan ikke overføres til andre personer. Dette sikrer at vi kan tilby en personlig og tilpasset opplevelse for hvert enkelt medlem.
Refusjon og Utsettelse
- Kjøp av periodekort er en bindende avtale og kortet kan ikke refunderes. Det er heller ikke mulig å sette kortet på pause eller forlenge gyldighetsperioden utover den opprinnelige varigheten.
Avbestillingsregler
- Selv om du har et periodekort, ber vi om at du følger våre generelle avbestillingsregler. Ved manglende oppmøte eller for sen avbestilling av en klasse, kan det påløpe gebyrer i henhold til våre vilkår for manglende oppmøte.
Vilkår for Kurs, workshops og event
Refusjon av kursavgift
- Påmelding til våre kurs og workshops er en forpliktelse vi er strenge på for å sikre kvalitet og tilgjengelighet for alle deltakere. Vi tilbyr ikke refusjon av kursavgiften for avmelding, med mindre det foreligger en legeerklæring som bekrefter sykdom eller skade, svangerskap som medfører at du ikke kan, eller ønsker, å trene. Utstasjonering i jobb eller studier / militær tjeneste.
Avbestillingsregler for workshops/eventer
- For workshop/eventer som koster mer enn 500 kr, tilbyr vi en delvis refusjon. Hvis du avbestiller din plass senest 3 uker før arrangementet starter, vil du få refundert 50% av det betalte beløpet.
Binding og avgift for kursperioden
- Ved påmelding til et av våre kurs, forplikter du deg til å delta i hele kursperioden, som dekker alle kursdagene. I løpet av denne perioden betaler du en avgift som sikrer deg en fast plass i et spesifikt antall timer hver uke, og reserverer dermed din plass på samme tidspunkt hver uke.
Fleksibilitet for deltakelse i kurs
- Vi er klar over at det kan være utfordringer med å delta på hver planlagte kursdag. Derfor er vi behjelpelige med å tilrettelegge for at du kan ta igjen tapte timer i andre klasser. Det er imidlertid viktig å huske på at det ikke alltid er mulig å garantere at du kan ta igjen alle mistede timer, avhengig av tilgjengeligheten i andre klasser. Timer som ikke blir tatt igjen innenfor kursperioden, kan dessverre ikke overføres til en senere periode.
Vilkår for oppsigelse og frys av kurs
- Kursdeltagelse kan ikke fryses eller avsluttes under kursperioden. Unntak fra denne regelen gjøres kun hvis det foreligger dokumenterte årsaker som hindrer deg i å fortsette på kurset. En slik oppsigelse må være dokumentert og innsendt for gjennomgang. Vær oppmerksom på at oppsigelse innenfor kursperioden ikke vil bli godkjent før vi har mottatt og vurdert den nødvendige dokumentasjonen.
Vilkår for oppsigelse og frys av kurs
Kursdeltagelse kan ikke fryses eller avsluttes under kursperioden. Unntak fra denne regelen gjøres kun hvis det foreligger dokumenterte årsaker som hindrer deg i å fortsette på kurset. En slik oppsigelse må være dokumentert og innsendt for gjennomgang. Vær oppmerksom på at oppsigelse innenfor kursperioden ikke vil bli godkjent før vi har mottatt og vurdert den nødvendige dokumentasjonen.
Vilkår for venteliste
Registrering på venteliste
Når våre klasser eller kurs er fullbooket, tilbyr vi en venteliste for de som fortsatt ønsker å delta. Du kan registrere deg på ventelisten gjennom vår booking.
Varsling om ledig plass
Dersom det blir en ledig plass i en klasse eller et kurs du står på venteliste for, vil du bli varslet umiddelbart. Varslingen skjer via e-post eller telefon, basert på kontaktinformasjonen vi har registrert.
Avbestilling regler
Det påløper ingen gebyrer for for sen avbestilling hvis du blir tilbudt plass mindre enn 4 timer før klassen starter. Dersom du aksepterer plassen og ikke møter opp uten å gi beskjed, vil det imidlertid bli pålagt et gebyr for manglende oppmøte.
Ingen garanti for plass
Mens vi gjør vårt beste for å imøtekomme alle våre medlemmers ønsker, kan vi ikke garantere at alle på ventelisten vil få plass. Tilgjengeligheten avhenger av avbestillinger og endringer i påmeldinger.
Manglende oppmøte
Som et lite yoga studio er det avgjørende for oss at alle våre kunder er ansvarlige og gir beskjed hvis de ikke kan delta i en planlagt klasse. Dette bidrar til å opprettholde et godt miljø og gir andre medlemmer muligheten til å delta.
- Tidsfrist for avbestilling: For å unngå gebyrer, må avbestilling av en klasse gjøres senest 4 timer før klassen starter.
- Gebyr ved manglende oppmøte: Hvis du ikke gir beskjed om fraværet ditt før denne tidsfristen, vil det påløpe et gebyr på 250 kr for manglende oppmøte.
- Gebyr ved sen avbestilling: Dersom du avbestiller mindre enn 4 timer før klassen, vil et gebyr på 100 kr bli belastet.
- Dokumentasjon ved fravær: Vi forstår at det noen ganger kan oppstå uforutsette situasjoner. I slike tilfeller oppfordrer vi deg til å sende oss en dokumentert forklaring på fraværet til yoga@flytesenter.no. Vi vil vurdere hver sak individuelt og rettferdig.
- Gjentagende manglende oppmøte: Ved gjentatte tilfeller av manglende oppmøte uten gyldig grunn, kan det bli iverksatt tiltak som midlertidig frys av medlemskapet i 1 uke.
- Manglende oppmøte ved bruk av klippekort: Ved manglende oppmøte uten avbestilling vil klippet fra klippekortet ikke bli refundert.
Ansvar
Vi fraskriver oss ethvert ansvar for tap og skader på gjenstander som oppstår under oppholdet i senteret, med mindre skaden skyldes uaktsomhet fra vår side. Vi er forpliktet til å holde utstyret og lokalene våre i best mulig stand. Hvis du har skader eller spesielle behov, er det viktig at du informerer oss, slik at vi kan tilrettelegge for deg på best mulig måte.
Prisjusteringer
Vi forbeholder oss retten til å gjøre årlige prisjusteringer på løpende avtaler. Eventuelle prisjusteringer vil ikke overstige endringer i konsumprisindeksen (KPI) og vil ikke finne sted under en pågående bindingstid.
Avlysninger og tilpasninger hos flytesenter yoga studio
Avlysning av klasser, kurs og workshops
Hvis vi må avlyse klasser, kurs eller workshops på grunn av for få påmeldte, vil våre medlemmer få refusjon eller klipp tilbake. For avlyste klasser refunderes klipp som kan benyttes på andre klasser. Ved avlysning av kurs, events eller workshops vil du få valget mellom å delta ved en senere anledning eller å få refundert kursavgiften.
Håndtering av ferieavvikling og spesielle situasjoner
Ved ferieavvikling, arrangementer, helligdager og lignende, som krever endringer i vårt tilbud eller åpningstider, forplikter vi oss til å gi våre medlemmer minst én måneds varsel. Dette sikrer at du kan planlegge din yogapraksis i henhold til disse endringene.
Frys av medlemskap og refusjon ved forutsette hendelser
Skulle det oppstå situasjoner som krever lengre stenging av studioet, for eksempel over to uker, vil vi fryse medlemskap uten ekstra kostnader. Dette gjelder også for drop-in, kurs, events eller workshops som må avlyses på grunn av slike hendelser. Vi sørger for at medlemskapet ditt, og gyldigheten av eventuelle klipp eller forhåndsbetalte kurs, blir forlenget tilsvarende tiden studioet er stengt, uten noen ekstra kostnader for deg.
Retningslinjer for kjøp i butikk
Produkter kjøpt i vår shop er underlagt en 14-dagers angrefrist, forutsatt at de er ubrukte. Ønsker du å angre på et kjøp, må dette meldes inn til lars@flytesenter.no innen 14 dager etter kjøpet.